Dat mysterie zal ik hier eens uit de doeken te doen: de dagelijkse gang van zaken voor de webwinkelier. Als basis is het heel simpel. Ik koop dingen in, zet die in de webshop en verkoop het door. Dan komen er nog wat overige aspecten bij en kan het toch nog knap ingewikkeld worden.
Elke dag
Nieuwe voorraad
Als ik niks heb om in te voeren, dan is het waarschijnlijk tijd om spullen en kralen te bestellen. Dat is een aspect van een webwinkel waar ik van te voren niet over had nagedacht: dat voorraad op raakt (als het goed is) en dat je er op tijd bij moet zijn om het aan te vullen.
Telefoon, post en blog
Tussendoor gaat de telefoon geregeld. Het is voor een webshop-houder belangrijk om telefonisch bereikbaar te zijn want mensen vinden het prettig om een persoon aan de lijn te krijgen, zeker als ze het bestellen via internet een beetje eng vinden. Mensen realiseren zich vaak niet dat er achter elk scherm op het internet mensen zitten: iemand heeft dat zo bedacht, iemand heeft die kleuren gekozen en die tekst geschreven. Dan zijn ze aangenaam verrast dat ze een vriendelijk persoon aan de andere kant van de lijn treffen.
Als er iemand belt met een technische vraag (iets over inloggen bijvoorbeeld), dan is de vraag voor Dave. Hij doet de administratie en het post wegbrengen. Dat is ook een taak die elke dag terug komt: ingepakte bestellingen op de bus doen. En de tussentijd vullen we met het bijhouden van technische dingen, blogjes schrijven en natuurlijk sieraden maken!
leuk hoor, eens een kijkje achter de schermen, en ook fijn dat deze blog er nu is, kom geregeld eens kijken
grts
chris
Dank je! Leuk om te lezen. 🙂